Telefon milczy? Sprawdź gdzie jesteś w Google!

Mam klientów od lat, wracają i wciąż są zadowoleni. Czasami nawet przyprowadzą kogoś z rodziny. Ale dlaczego nie mam nowych? Co z tego, że wykonujesz swoją pracę porządnie, jak nowi klienci nie mają o tym pojęcia! Musisz rzucić się im w oczy i to szybko, bo konkurencja nie śpi.

Jak? Właśnie do tego służy SEO 😉

Po pierwsze musisz sprawdzić jak wygląda Twoja strona w kontekście zgodności z SEO. Jest to dość proste, skup się na meta tagach, nagłówkach i treści ze słowami kluczowymi, a później zajmij się…. Co?!
No właśnie, każdy z nas specjalizuje się w czymś innym. Ty reprezentujesz klienta w sądzie, robisz mu lustro lub wymarzoną fryzurę, a ja Ci go znajduję. Nie jako akwizytor, tylko jako Twój partner od marketingu internetowego. Proste.

Jak już wiem co dolega stronie, to zaczynam ją optymalizować pod kątem SEO – treści, użyteczności, szybkości itd. – z naciskiem na Twoją lokalna pozycję. Co rozumiem przez lokalną? Wszystko co się łączy z miejscem wykonywania Twoich usług, mapami (biznesem) w Google, mediami społecznościowymi oraz interesującą i wartościową treścią dla Klienta docelowego.

Teraz budujemy Twoją markę w necie. To jest kolejny i najbardziej czasochłonny etap, który jest najbardziej ekscytujący. Zarówno dla mnie, jak i dla Ciebie. Gwarantuję, że nie oprzesz się codziennemu sprawdzaniu pozycji strony w wyszukiwarce. Bardziej ciekawscy będą to robili co godzinę 🤣 Przygotowanie wartościowej treści dla robota indeksującego, a przede wszystkim Klienta, wymaga niemałej wprawy, czasu i wysiłku. Jednak efekty pozytywnie Cię zaskoczą poprzez wzrost ekonomiczny oraz w ujęciu pozytywnego odbioru przez Klientów. Nawiązana relacja w mediach społecznościowych popchnie ich do większego zaangażowania i przywiązania do Twojej marki. Staniesz się ekspertem w swojej branży i napiszesz historię, nową historię własnego biznesu.

Zawsze istnieją inne drogi i pozycjonowanie strony internetowej się od tego nie wyłamuje. Najszybszą, ale też najbardziej wszechstronną formę dotarcia do nowego klienta jest kampania AdWords. Niestety jest również kosztowna. Odpowiednio przygotowana (!) nie powinna nadwyrężyć Twojego budżetu, a ilość nowych klientów poprawi Ci nastrój.

Niestety reklama w Google „ląduje” również na Twojej stronie internetowej. Źle przygotowana będzie generować większe koszty za „kliknięcie” niż powinna – wracamy więc do punktu pierwszego i optymalizacji strony pod SEO. Nie byłbym jednak sobą, żeby nie podkreślić, że ta forma reklamy powinna być uzupełnieniem pozycjonowania organicznego, wzmacnianiem pozycji marki i poszukiwaniem niszowych słów kluczowych, które wyprowadzą Twój biznes na inny poziom.